Global Claims Management Co. Goes Paperless
Challenge
Addressing a “paperless office” initiative, this global claims management company was looking to not only stop creating paper in their work environment, but also minimise the ingestion of external paper in the form of mail. Employees’ access to physical files could take several business days, hindered by lengthy document retrieval and shipping processes, which negatively impacted customer satisfaction, and added unnecessary document management operational costs. The company needed a solution to convert critical business documents into a digital format that could be stored and conveniently accessed at any time.
Solution
The claims management company has their mail directed to a PO Box that is transported daily to the Xerox® Digitisation Center where the mail is opened, scanned, indexed by the recipient’s name, and uploaded into the client’s content management system. The company’s employees now handle no paper mail — instead, they receive an email indicating that a digital copy of the mail item has been received and a link is provided to directly access their personal “mailbox” to view the images.
Results
Approximately 1,000 hard copy documents are processed at the Xerox Digitisation Center per month, which are a mixture of mail items and office documents. Xerox now receives all mail intended for the client’s Canadian office (with the exception of courier packages), which eliminated the need to staff a full-time mailroom operation. Since mail documents arrive in a digital format, the files are immediately integrated into electronic workflows without the need to scan or dispose of paper originals onsite.
Xerox® DocuShare®
Il modo più facile per accedere, condividere e collaborare, on-site o nel cloud.
Approfondimenti sulla gestione dei contenuti aziendali
PDF, video, grafici informativi e molto altro su questo argomento.
Articoli correlati
Garantisci la sicurezza e accessibilità delle informazioni chiave
Quanto sei sicuro che la tua azienda sia conforme a tutte le normative di settore?
L’incredibile missione di una nazione
Come Xerox ha aiutato il governo del Bangladesh ad acquisire, conservare e analizzare i dati sulla popolazione, consentendo di fornire in modo più efficiente i servizi sociali a coloro che ne hanno bisogno
Xerox è stata nominata Software Line of the Year da Buyers Lab
Le app Xerox® DocuShare® e ConnectKey® ci hanno aiutato a vincere nella stagione invernale dei premi 2020.
Digitalizzare e proteggere i dati catastali
Scopri come il catasto del Bahrein ha digitalizzato e protetto i dati catastali con Xerox® DocuShare®.
Aiutiamo gli insegnanti
Scopri come le scuole pubbliche di Lincoln abbiano utilizzato Xerox® DocuShare® affinché gli insegnanti avessero più tempo a disposizione per aiutare gli studenti.
Come Xerox® DocuShare® ha aiutato Arbet Aménagement a trasformare il modo di lavorare
Scopri come Arbet Aménagement crea il luogo di lavoro ideale utilizzando Xerox® DocuShare® per conservare e gestire i file elettronici in modo più facile che mai.